LinkedIn on työelämän ja B2B-yritysten ykköskanava. Tässä ajankohtaisia lukuja ja mielenkiintoisia faktoja sen käytöstä maailmanlaajuisesti!
Kaksi ihmistä liittyy Linkediniin joka sekunti.
57% käyttää LinkedIniä mobiilissa. Facebookin kohdalla luku on 88% ja YouTuben 70%.
Linkediniin julkaistaan päivittäin 2 miljoonaa julkaisua, artikkelia ja videota.
94% B2B-markkinoijista käyttää LinkedIniä sisällön julkaisuun.
Kuvalliset julkaisut saavat 2x enemmän kommentteja.
Videojulkaisut saavat 5 kertaa todennäköisemmin kommentteja. LinkedInin algoritmi priorisoi laadukkaita postauksia, jolloin kuvia tai videoita sisältävät postaukset suoriutuvat paremmin.
30 miljoonalla yrityksellä on Linkedin-profiili.
Linkedinissä on yli 610 miljoonaa aktiivista käyttäjää.
303 miljoonaa heistä käyttää palvelua kuukausittain, ja heistä 40% heistä päivittäin.
77% rekrytoijista on Linkedinissä.
Linkedinin käyttäjistä 44% on naisia ja 56% miehiä. Esimerkiksi Facebookissa 43% on naisia ja 57% miehiä.
38% 25-34-vuotiaista käyttää LinkedIniä.
Eniten käyttäjiä maakohtaisesti on USA:ssa. Toisena tulee Intia.
Kenellä LinkedInissä on eniten kontakteja? Ykköspaikkaa piti pitkään hallussaan Steven Burda, jolla oli yli 160 000 kontaktia, kunnes LinkedIn rajoitti kontaktien määrää 30 000:een.
Kuka sitten on seuratuin? No sehän on tietenkin yksi Microsoftin perustajista, Bill Gates. Gatesilla on palvelussa yli 20 miljoonaa seuraajaa.
78% B2B-markkinoijista pitää Linkediniä tehokkaimpana sosiaalisen median kanavana sisältömarkkinoinnissa.
89% B2B-markkinoijista käyttää Linkediniä omassa digimarkkinoinnissaan.